Ett tungt och bra ryggpass, som planerat...


Tung ochn bra enamsrodd i maskin
Idag hadejag och John stora planer för träningen... Eller själva träningsplanerna var det inget ovanligt med... De gick som vanligt ut på att köra tungt och bra... Det var mer var det hela skulle ske som var skillnaden. Vi hade bestämt oss för att åka bort till Sportlife Almedal och köra vårt pass. I sista stund blev det dock andra planer. Vi bestämde oss för att köra på vårt vanliga gym (Life) för att kunna gå till crossfit-gymmet sen och förhandla liten om medlemsskap. Tyvärr var crossfitgymmet stängt (eller obemannat kanske det kallas) när vi kom dit så det blev inget med det... Ett väldigt bra ryggpass däremot blev det innan, precis som planerat. ;)

Jag har verkligen fåt kläm på latsdragen på sistone och det känns jättekul. Riktigt bra kontakt och när jag kör med stång så har jag kunnat öka på vikten rejält. Jag är tillbaka på de vikter jag körde på för nått år sen, men nu med betydligt bättre känsla. Mitt nötande på lätta vikter har gett resultat!!! Det känns så bra! Dessutom så har jag fått till en helt nu känsla när jag kör med V-handtag. Jag är inte så stark där men hujedamig vilken kontakt. Det känns som om de stackars latsen ska slitas bort. Den känslan har jag aldrig känt i ryggträningen förut och det känns underbart! Idag var det helt klart latsövningarna som var mina paradövningar... i Roddövningarna hade jag inte alls lika bra kontakt. Jag brukar ha hyfsat lätt att få bra kontakt och känsla i den vanliga rodden, men inte idag. Då blir jag lite sur... Däremot kändes den stångrodd jag körde grym! Jag fick desstom passning och kunde ta ut mig väldigt bra. Den övningen passar perfekt förpassning upptäckte jag. Har aldrig fått det där förut, men nu blir det definitivt mer. Lite hjälp på slutet så orkar jag någon extra repetition. =) Avslutade det hela med 5 bra set situps! Det sved i både rygg och mage innan jag varr färdigtränad. =)

Dagens träning:
4 x latsdrag 65-65-60-60 kg
4 x latsdrag V-hantag 50 kg
3 x rodd 50 kg
5 x stångrodd med golvfäste +40+40+40+40+30 kg
3 x enarmsmaskinrodd +35kg (bild)
3 x pullovers
3 x ländryggsmaskin
5 x situps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0