Veckans sista gympass...

Jag trodde att det var gott om tid för träning idag innan det var dax att åka bort till svärföräldrarna på söndagsmiddag... tyvärr inte utan sistadelen av passet fick speedas på lite och större delen av magövningarna fick kapas... Så kan det gå. Passet var ändå mestadels bra. Armar och mage var det som stod på schemat, Under en period nu så har jag börjat mina armpass med hantelcurl, men idag så fick den stå tillbaka till förnån för skivstångcurlen. Bra det för jag fick väldigt bra kontakt med stången och mindre med hantlarna. Nästa gång skippar jag nog hantlarna helt. Jag tar en paus ifrån dem så tar de ännu bättre när jag kör igång med dem sen igen. =) Körde preachers curl ocksåför första gången på länge. Tyvärr så var den ställningen där man kör med fri stång för liten för mig. Jag slog bara i knäna hela tiden och kunde inte sitta på nått vettigt sätt. Mitt gym har sin utrustning från det italienska märket Panatta som är gjorda för väldigt korta människor (antagligen inte medvetet men så är det). Korta bänkar, korta benmaskiner, allt är kort! Jag hade inte velat vara 190cm och träna med de grejerna, men för mig som är 173 cm så funkar det mesta... Tyvärr inte preachercurl-ställningen... men jag körde den i maskin istället och det gick helt okej. =) Det blev ett helt okej armpass för både biceps och triceps... och som sagt, lite halvdant för magen. Veckans sista gympass får ändå godkänt. =)
 
Dagens träning:
4 x skivstångscurl
4 x pushdowns
4 x hantelcurl
3 x preachers curl
3 x rep över huvudet
4 x dips i maskin 80 kg
5 x benlyft
 
Morgonlöpning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0