3 muskelgrupper á 3 övningar á 3 set

Idag var det inplanerad After Work med ett gäng från jobbet när jag slutade. Det kan vara lite knixigt med träningen vid såna tillfällen, särskilt eftersom gymmen stänger rätt tidigt på fredagar, men eftersom jag inte hade några möten inplanerade kring lunch idag så passade det utmärkt att träna då. Jag har tänkt att jag ska försöka få till lunchträning ungefär en gång i veckan, gärna vid såna gånger då jag ska hitta på annat på kvällen. Perfekt. Skulle ha haft sällskap idag, men min gymkompis tyckte att han kände sig krasslig på morgonen så han lämnade kläderna hemma. His loss!

Hur som helst så tränade jag armar och mage. Biceps, triceps och mage. Tre övningar på varje muskelgrupp och tre set på varje övning. Alldeles lagom för en lunchträning. Livet kändes underbart och jag blev nog lite för kaxig när jag skulle börja träna. Tänkte att nu hade väl kroppen ändå kommit igång lite så jag kunde testa mina normala vikter i hantelcurlen. Fail på den. Jag är fortfarande väldigt svag. Blev ett set med 14 kgs-hantlarna i den bästa sving-stilen man kan tänka sig, sen bytte jag ner mig till de fortfarande väldigt tunga 12orna. Tji fick jag. Fick sansa mig lite under resten av träningen också... men bra blev det. Fick väldigt bra kontakt i alla armövningar. Jag kan inte ens välja ut någon som gick bäst utan alla var ungefär lika bra... biceps som triceps som mage. Det flöt på och det flöt på bra. =) Armar är annars inte någon favorit för mig att träna men idag var det riktigt roligt... iof känns all träning väldigt rolig nu. Allt känns nytt och roligt (det är iof nästintill alltid kul). Härligt!

Dagens träning:
3 x 6 hantelcurl 14-12-12 kg
3 x skivstångscurl 24-20-20 kg
3 x bamsecurl
3 x 6 pushdowns
3 x frenchpress 24 kg
3 x enarmspushdown
3 x situps på boll
3 x 10-12 benlyft mot taket
3 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: Malin

ååååh, så himla underbart att äntligen hitta en blogg som ger lite tips på övningar på gym!Väldigt schysst med ett helt program! =) jag är verkligen så pass vältränad att jag skulle orka 14/24 kilo - that's impressive!! Tack så mycket för att du skrivit ditt schema, jag snor det nog nån dag ;)



Jag och min gamla gymnastikkompis ska börja blogga om vår väg tillbaka till våra glansdagar-kroppar, om du är nyfiken av att läsa om det =)

2012-03-04 @ 08:59:19
URL: http://activa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Malin: Kul att du gillar det. Du behöver inte köra med samma vikter som mig utan ta de som passar dig istället. Tänk på att det som stod här endast gällde träning av armar och mage... Man måste ju träna hela kroppen. =) Lycka till!

2012-03-04 @ 10:26:43
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0