Grym avslutning på gymveckan...

Åååå idag var jag sugen på att träna... Det var ju dax för axlar. Axlar är ju faktiskt min favoritmuskelgrupp att träna. I och med att passet igår gick så bra så var jag vääääldigt sugen på att köra mera. Jag blev inte besviken! Det gick riktigt bra idag också. Jag körde samma upplägg på passet som jag har kört på mitt axelpass de senaste gångerna. Varför? För att det tar så sjukt bra och jag får träningsvärk varenda gång. Det är ett väldigt gott tecken för mig då jag nästintill aldrig får träningsvärk i axlarna. Jag trodde bara att det skulle vara första gången jag körde passet i och med att jag precis satt igång med träningen då, men träningsvärken har kommit pass efter pass... Så himla härligt!

Idag flöt det på bra. Det var länge sen jag tränade axlar på mitt vanliga gym men det var där jag körde idag... Var lite ovan vid vinkeln på stolen i smithmaskinen så kom inte upp på samma vikter som jag har kört på jobbgymmet... men vad gör väl det? Det sved som bara den i axlarna i alla fall. Varenda övning gick som en dans. Rätt tyngd på vikterna, rätt antal reps (tills jag var helt slut i varenda set), superbra kontakt och en riktigt härlig känsla. Dessutom var det veckans sista gympass så det var ju en helt underbar avslutning. Det här kan jag leva gott på i helgen. =) I helgen blir det någon promenad och på söndag är det dax att prova att springa lite igen. Men mest ska jag ha det härligt i solen, oavsett om det blir i en stol på det stora decket, i promenadskorna eller i löparpjucksen. =)

Dagens träning:
4 x miltiärpress i smithmaskin 40 kg
4 x sidolyft med hantlar 9 kg
3 x press bakom nacken med skivstång 22 kg
4 x sidolyft med cable
3 x omvända kryssdrag
3 x framåtlutade hantellyft
3 x enarmspressar i maskin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0