I motvind med stumma vader...

Imorse begav jag mig ut på en liten löptur, den andra för i år. I natt har det tydligen regnat i Göteborg så det var riktigt friskt och härligt ute och jag var nästintill själv. Jag mötte bara 4 personer på hela rundan och då springer jag ändå i Slottsskogen som det alltid är mycket folk i... Gårdagens starka vindar hade inte riktigt gett med sig idag så jag hade en väldig motvind i min uppstartssträcka som vanligtvis är en lång behaglig sträcka som mestadels går nedför. Motvinden gjorde dock att det var den delen som var absolut jobbigast på hela biten. Oj vad det sved i bröstet! Nått annat som inte kändes super var mina vader som fortfarande har kvar träningsvärk sen sist jag sprang (i torsdags). De var alldeles stumma och inte alls villiga på en morgonrunda... Men det var jag så jag kom runt i alla fall. Det gick riktigt bra. Kände mig ungefär som sist. Varken bättre eller sämre. Det gick nog inte hiskeligt fort. Jag försökte till och med sänka tempot ibland så att jag säkert skulle orka. Jag är i alla fall väldigt nöjd! En mycket bra start på dagen. Nu är jag redo för att jobba hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0