Kommer jag också vilja kasta kläderna?

Måste bara börja med att säga att jag gillar Olimp. De har riktigt grymma produkter, särskilt deras Carbonox (snabba kolhydrater) och BCAA. Så inget ont mot dem alltså... I like it!

MEN.... den här annonsen i senaste Body som damp ner förra veckan tycker jag inte om. Inte alls faktiskt. Bara för att tjejen på bilden är fyrfaldig vinnare av VM i fitness, är det okej att använda sig av vlken sorts bild som helst då? Gör det att en ren utbikningsbild blir något som har med fitness, träning och hälsa att göra (som i alla fall jag förknippar kosttillskott med)? Ursäkta, men hon har faktiskt inte ens trosor på sig och man har varit tvungen att sätta dit en stjärna i efterhand för att täcka bröstvårtan. Vad är det med bilden som ska locka mig att köpa deras proteinpulver? Kommer jag också vilja kasta kläderna och stå och puta med läppar, bröst och rumpa när jag använder det här proteinpulvret, eller vad menar de? Okej om de försöker nå en bredare marknad (de som vill bli utbikningsbrudar då eller?) men det här är ju faktiskt publicerat i en väldigt nischad träningstidning. Nej, jag förstår verkligen inte. Inte annat än att sex tydligen säljer, men det vill jag helst inte förstå. Kort och gott vill jag bara säga att den här annonsen får mig verkligen inte att vilja köpa produkten. Jag avstår hellre!

SKÄRPNING OLIMP!


Kommentarer
Postat av: Cathrine

Jag håller helt och hållet med. När hon står där halvt naken och försöker vara sexig på bilden så tycker jag bara att reklamen utstrålar "billighet" och känns så sjukt oseriös!

Dessutom tycker jag den försvinner i mängden av kosttillskottsreklamer som faktiskt ser likadana ut.

2012-03-21 @ 11:39:28
Postat av: SuperSHEro

Förstår och håller med! Gissar på att de ville göra nåt lite "roligt" med namnet; ecstasy. Vilket eg är ett korkat namn, inte roligt alls. nej skärpning!

2012-03-21 @ 12:54:13
URL: http://supershero.shapemeup.se
Postat av: Maria

Word! Håller med dig helt och hållet. Reagerade precis likadant när jag såg den där annonsen.

2012-03-21 @ 13:46:45
URL: http://hypnopoet.blogg.se/
Postat av: Carro

Håller verkligen med dig! Sen att de även lyckats få med "ecstasy" gör ju bara reklamen ännu mer trashig och oseriös..

2012-03-21 @ 15:57:55
URL: http://caroline.bodyscience.se
Postat av: Helena - Framåt & uppåt

Tänkte precis samma sak när jag såg den - nästan så jag fick börja fundera över vilken sorts tidning det var jag läste. Tycker det är kasst faktisk. För min del ger det ett oseriöst intryck att göra en sån reklam för en sådan produkt. Och jag är ganska säker på att reklamen blir fälld om man anmäler den.

2012-03-22 @ 09:04:55
URL: http://framupp.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hovva så vidrigt!



Japp man kan äta blomman. :) gjord av sockerpasta och smakar vanilj :) jätte god.

2012-03-22 @ 20:34:31
URL: http://emelieullberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0