Press, press, press och mera press...

Oj vad jag har pressat idag. Press, press, press och sen lite mera press. Hela 16 (!) set pressar! Jag brukar inte köra så mycket men idag blev det två övningar där jag körde på rejält med flera set där jag droppade vikten allt eftersom. På så sätt kan jag köra på med lika många repetitioner per set trots att jag blir tröttare och tröttare. Normalt sett brukar jag köra 3 eller 4 set per övning, men idag blev två av pressövningarna hela sex set och den ena 4... En hel del pressar med andra ord! Det kanske märks att jag gillar att pressa! =) Jag tycker det tar så otroligt bra! En annan axelöving jag gillar skarpt är sidolyft. Det bästa är att köra med hantlar, men även i CCn är den grym. Just hantelövningen kändes väldigt bra idag. Jag tycker faktiskt att jag får till övningen lite bättre med de hantlar som finns på mitt jobb-gym än mitt hemma-gym. Mystiskt det där men det känns faktiskt bättre. Får väl analysera vad jag gör bättre och köra så även när jag tränar här hemma vid... =) Resultatet av dagens pass blev i alla fall två axlar som var rejält trötta, ja helt slut faktiskt... Dagens pass var faktiskt en favorit i repris från förra veckan. Samma pass. Det gav mig en otrolig träningsvärk i axlarna så det måste ha varit bra. Hoppas på samma sak efter idag. =)

Jag hade egentligen lite funderingar på att testa att köra lite crosstrainer efter passet. Min kondition är rejält körd i botten. Sånt som händer när man är totalt stillasittande så länge utan att ens ta en liten promenad... Har ju inte riktigt känt att jag velat komma igång med "flås"-grejer än eftersom jag är rosslig i lungorna, men tänkte att det är lika bra att testa... Fast testa får jag göra någon annan gång för idag kände jag inte för det. Jag kände mig så väldigt nöjd när jag var klar med axel så jag var inte alls sugen på att hoppa upp på någon crosstrainer för att inse hur otroligt kass min kondis är. Det hade bara gjort mig lite småsur... Jag valde att gå hem nöjd och glad istället! Konditionen får jag ta tag i en annan dag! =)

Dagens träning:
6 x 6 militärpress i smith 45-45-40-40-35-35 kg
4 x 10 sidolyft med hantlar 9 kg
4 x stående skivstångspress bakom nacken 24 kg
4 x sidolyft i cable
4 x omvända kryssdrag
4 x 12 framåtlutade hantellyft 6 kg
6 x enarmspressar i maskin 30-30-25-25-20-15 kg

Kommentarer
Postat av: adi dassler

Ett tungt axelpass även här, påminner lite om ditt men jag köttade även rygg. Blir dock imponerad av dina vikter!



Jag körde:

sittande militärpress 40kg 3 x 8 rep

hantlar sidolyft 10kg 3 x 10 rep

hantellyft framåt 10kg 3 x 10 rep

shrugz 24kg 4 x 6 rep

latdrag 55-60-60 kg 3 x 8 rep

marklyft 80kg 3 x 6 rep

rodd 55-50-50kg 3 x 8 rep

2012-03-06 @ 22:38:15
Postat av: em

Härligt! pressar is the shit och jävlar vad det bränner dagen efter!!!

2012-03-07 @ 09:01:50
URL: http://emelie.teambodyscience.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0