Sprang för första gången på ett halvår...

Efter ett löppass i höstas...
I torsdags tog jag en liten löptur på morgonen. En si så där 5 km blev det på morgonkvisten. När jag kom tillbaka räknade jag ut att jag inte har sprungit sen i september. Då var konditionen rätt bra, men benhinnorna började krångla så jag var tvungen att sluta springa. Sen har jag varit sjuk och inte kunnat springa på grund av det och även på grund av andra anledningar. Nu är det däremot fritt fram så så fort det var ok så begav jag mig ut. Tidigt på morgonen och nästan själv var jag.

Som väntat var konditionen inte vad den vad sist jag sprang. Jag har faktiskt riktigt dålig kondition just nu eftersom jag varit så väldigt inaktiv och inte ens gått promenader eller nånting. Ändå blev jag ganska förvånad hur bra det gick. Det gick rätt bra första biten, sen så blev det riktigt jobbigt ett tag innan det lättade och mer flöt på. Jag har ganska lång startsträcka innan jag kommer in i det behagliga... Eller i torsdags blev det kanske aldrig behagligt iom att min ork var så dålig, men jag fick in "lunken" rätt bra i alla fall. Jag springer en runda som har 2 långa sega backar och där brukar jag faktiskt välja att gå uppför, så även i torsdags. Jag var riktigt nöjd efteråt i alla fall! Känns härligt och jag är sugen på att springa mera men måste samtidigt vara försiktig eftersom jag har så känsliga benhinnor (eller vad det nu är som krånglar). Skynda långsamt helt enkelt... Kul ska det bli i alla fall!

Det lustigaste med löpningen var ändå att jag fick sån träningsvärk i MAGEN!!! Inte mitt på utan sidorna... Om man tänker ett ganska smalt sexpack (inte för att jag har ett då) på mitten så är det precis på sidorna om det som jag har fått sån otrolig träningsvärk... Min teori om det hela är att det var väldigt jobbigt så att jag rörde mig mer som en orm i kroppen för att ta mig framåt... Haha, ja, jag vet inte... Men träningsvärk i ban och framförallt vader kom också sen... Nu ska jag bara bättre på konditionen lite till också så att det kan bli behagligt att springa igen. =)

Kommentarer
Postat av: linnea

Hejsan! Jag läser din blogg dagligen med nöje för jag tycker de är kul att följa din träning och se hur man kan få hjälp att utvecklas men nu är de så att jag letar efter sport bhar och undrar i fall om du kanske skulle kunna tipsa om några bra, inte alls för dyra helst inte över 300 kr. Ha en toppen dag kram :)

2012-03-18 @ 10:16:28
URL: http://linneasol.blogg.se/
Postat av: Johanna

Linnea: Vad roligt att du följer min blogg! Angående sportBH så beror det ju väldigt mycket på hur stora bröst du har och därmed hur mycket stöd du behöver, samt även vilken sorts träning du gör. Löpning kräver väldigt mycket stöd medan styrketräning inte kräver lika mycket. Jag har precis köpt en som jag tycker är bra för löpning och ger mycket stöd: http://www.sportamore.se/produkt/11366-casall-high-impact-bra-w-svart för styrketräning brukar jag använda :http://www.sportamore.se/produkt/11366-casall-high-impact-bra-w-svart. Det jag brukar titta på när jag ska välja är att de sitter hårt och att de inte är särskilt elastiska lodrätt (tänk studsa upp och ner). Jag brukar även hoppa runt lite i provrummet för att se hur mycket det studsar. Viktigast är dock att hitta någon man trivs med. För lite billigare tror jag att Nike har några bra varianter. Hoppas du hittar något bra!

2012-03-18 @ 11:40:41
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Ousa

Härligt med löpning! pepp Magen brukar jag också kunna känna av, speciellt om jag focuserar på att "spänna" bålen i högre hastigheter :D

2012-03-19 @ 18:53:41
URL: http://correr-ousa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0