Armar och mage på lunchen...

Frenchpress i somras...
Imorse blev det som sagt morgonjogg och mitt på dagen blev det lunchträning. Det var underbart fint väder ute och härlig temperatur så det var skönt bara att komma ut och gå bort till gymmet. Sen var det väldigt skönt att träna också. Bara bra med andra ord. Det gick faktiskt helt okej också. Det roligaste var nog att jag faktiskt kände mig något starkare än vad jag gjort när jag kört armar sen jag satte igång med träningen igen. Inte mycket, men lite... Det kändes som att jag hade lite mer kontroll på repetitionerna och körde mer koncentrerat. Mycket bra! Det går framåt, sakta men säkert. Bästa övningen för biceps var helt klart skivstångscurlen. Den tog så otroligt bra! Bästa övningen för triceps var frenchpressen. Superduper! Bästa övningen för magen var benlyften mot taket. Fast ja, egentligen gick allting rätt bra. =) Fick en liten knepig känsla i axeln ett tag, men annars var allt fina fisken. =)

Dagens träning:
3 x bicepscurl 12 kg
3 x skivstångscurl 22 kg
3 x bamsecurl
3 x pushdowns
3 x frenchpress 24 kg
3 x rep över huvudet
3 x benlyft mot taket
3 x situps på boll
3 x magmaskin

Springa 5 km

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra jobbat, nu blev jag också sugen på styrketräning idag

2012-03-21 @ 01:45:03
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Emma s

Låter som du har släppt sargen och är med i machen på riktigt igen! :D

2012-03-21 @ 10:13:00
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0