70 eller 80 repetitioner benpress

Imorse blev det äntligen tid för träning. Flytten har verkligen slukat tid och vi har fortfarande väldigt mycket flyttlådor överallt... Men nya lägenheten känns redan som hemma så det är verkligen skönt. Mina fötter, knän, knäveck, höfter och rygg värker efter helgens flytt. Flyttande fre-lör och idag har vi shoppat och kollat ut mer saker att köpa till. Inte en lugn stund...

Till träningen då, dax för ben på nya gymmet. Jag hade tänkt köra frontböj, men körde några uppvärmningsset (kom upp till 50 kg) och det kändes inget vidare. Jag kände mig stel i ryggen, kom inte ner ordentligt och det kändes inte som att jag fick till det bra med benen en enda gång... så jag hoppade på nästa övning istället och körde extra mycket där. Benpress. I love it! Den här benpressen var lite annolunda jämfört med vad jag är van vid. Jag är van vid ett konstant tryck, men den här var som lättast i bottenläget och som tyngst i toppläget (iof samma belastning ungefär halva rörelsen). Det är samma maskin som på bilden... anledningen till att vikten kändes ovan var att den gick lite som en cirkel upp och den första biten i bottenläget förflyttade den sig mest horisontellt. Det kändes väldigt ovant för mig och när jag testade först (stegrade upp vikten tills där jag skulle köra) så kände jag mig väldigt besviken... Men sen när jag väl skulle börja köra på riktigt så kändes det riktigt bra. Det var väldigt tungt. Jag kom riktigt djupt (knäna tog i bröstet) och det kändes riktigt bra. Ovant, men bra. Körde 7 eller 8 set med 10 reps i varje. Det var nog bara de första 3 som jag verkligen kunde köra 10 reps, de andra seten dog jag kanske runt 6 men kunde med lite hjälp av händerna på knäna pressa upp till mina 10 reps. Sen var jag mör vill jag lova. =) De andra övningarna var också lite ovana. Det är mer stoppning i maskinerna än jag är van vid och lite mjukare rörelser. Jag fick grym kontakt i alla övningar och det kändes helt enkelt superbra. Jag är så nöjd! Omväxling förnöjer! Är redan sugen på att träna mera ben... men jag har ju några pass till att klara av där emellan... =)

Dagens träning:
7/8 x 10 benpress
4 x liggande lårcurl
4 x stående vadpress
4 x benspark 60 kg
4 x sittande lårcurl
3 x vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0