Bra axelträning...


Idag kom vi till gymmet strax efter det öppnade och det var vi inte ensamma om. Var faktiskt rätt många människor på gymmet trots den strålande solen ute. Axelträning var vad som stod på schemat för mig ochd et gick riktigt bra. Det blev inget pass som går till historien som det allra bästa, men allting gick bra och det kändes bra. Idag skippade jag militärpressen helt och hållet för sist så fick jag ju ont i handen/handleden... inveg även mina nya lindor som ska hjälpa mig att inte få ont. Jag vill verkligen inte bli skadad i handleden. John var ju det förra vintern ochd et tog flera månader av bara rehabträning innan han kunde börja köra någolunda normalt igen. Man får vara försiktig helt enkelt. Körde en maskinpress om var väldigt skön. Man satt bra och det var en skön rörelse, självklart tog den där den skulle också för annars hade den ju varit meningslös. Jag blev i alla fall riktigt trött och avslutade med dropset av fjärilen. Jag har inte kört dropset på den övningen innan. Det känns ju ändå som att man kör så lätt... men jag blev lite inspirerad när jag såg Denice köra det här om dagen.

Nu blir det en sväng på stan för lunch och sen ska jag kanske promenera lite i Skatås. Lovely!

Dagens träning:
4 x hantelpress 15 kg
4 x sidolyft med hantlar 9-9-9-7 kg
3 x sidolyft i cable
4 x maskinpress
3 x omvända flyes i CC
3 x framåtlutade hantellyft 6 kg
4 x fjärilen dropset 4 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0