Trötta, smärtande axlar...

Strax efter öppning var jag på plats för gymmet för lite mosande av axlar och mage. Axlar är ju min favoritmuskel att träna så det var en fröjd. Dagens pass gick dessutom väldigt bra. Jag blev så åotroligt trött i musklerna och de smärtade något otroligt. Såååå härligt! De första tre övningarna körde jag med 5 set varav de första tre med lite tyngre vikter och de sista 2 med lite lättare vikter... fast när jag väl kommer till de sista två seten så är jag så trött att det inte blir någon större skillnad i antalet repetitioner. Jag tycker att det är ett väldigt bra upplägg faktiskt. Man blir sjuuukt trött och kan trycka lite extra fastän man kanske inte hade orkat det annars. Man får verkligen ut mycket av varje övning. Nu de senaste passen har jag börjat avsluta axelpassen med att köra fjärilen.... Det tar också ut de sista krafterna bra. Körde lite mage som avslutning och fick till det riktigt bra i båda övningarna. Den magmaskinen som jag körde har jag inte riktigt fått kläm på innan, men idag tog den där den skulle.

Dagens träning:
5 x hantelpress 15-15-15-12-12 kg
5 x sidolyft med hantlar 9-9-9-7-7 kg
5 x axelpress i maskin +20+20+20+15+15 kg
4 x sidolyft i CC
4 x liggande drag till hakan i CC
4 x omvända kryssdrag
4 x 10 fjärilen 4 kg
4 x magmaskin 40 kg
4 x benlyft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0