Äntligen styrketräning!!!

 
Ja, äntligen blev det styrketräning. Det känns som en evighet sen (och är det också). Genom det nya hotellet som jag bor på nu så får alla gästerna träna på ett gym som ligger här bredvid. LA Fitness heter det och är ett riktigt gym. Alltså inget fitness room, inte några konditioonsmaskiner och en hantel, utan fullutrustat gym, konditionsmaskiner, pass, ALLT! Vad glad man kan bli då av det man tar för givet i vanliga fall. Jag begav mig så klart genast dit för att träna. Hade planer på att gå dit redan igår, men då var jag lite för sent ute eftersom de tydligen stänger kl 8 på helger... Nu i veckan är öppettiderna 5-23 så jag planerar att vara där varje dag tills jag åker till New York. Gött!!!! Gymmet var helt okej. När man kommer från att inte ha haft nått så kändes det ju så klart grymt... men i ärlighetens namn så var det rätt nedslitet. Gamla rangliga maskiner (gymutrustningen, konditionsmaskinerna såg fräscha ut) bland annat. Lite roligt var att de hade en indorr walkig track uppe i taket runt hela gymmet. Verkar inte så kul att gå runt runt i en cirkel, mend et var folk som gjorde det... Man tar väl vad man haver antar jag. Är ju i princip omöjligt att promenera utomhus i det här landet.
 
Idag blev det så klart BEN! Jag vill alltid köra ben när jag har vilat från styrketräningen. Man kommer igång så bra då. Det gick rätt bra ändå idag... Började så klart med knäböj... Måste säga att det var väldigt svårt att veta vart jag låg med vikten när allting är i pounds. Men men, jag tror jag körde på ca 100 kg... Det kändes riktigt bra. Djupa och fina böj och det tog i både ben och rumpa. Sen körde jag utfall. Hade inte med mig några träningsvantar så då glider jag bara på hantlarna så jag valde att köra i smithen istället, även om jag tycker att det är kasst. Men men, kassa utfall fick jag till också. Körde på lätt vikt och gav verkligen inte allt. Nej, utfall ska göras fritt. Punkt slut! men men, resten av passet gick bra. Körde gristungt på alla resterande benövningar, "tack vare" min oförmåga att översätta lb till kg.. Avslutade med lite mage... Rätt bra pass. Inte super, men det var ju inte väntat direkt. Hur som helst var det skönt att få vara tillbaka i gymmet.
 
Dagens träning:
4 x knäböj
3 x utfall i smith (lätta)
3 x stående vadpress
4 x benspark
4 x sittande lårcurl
3 x situps på lutande bänk
3 x benlyft på lutande bänk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0