Axlar, biceps och intervaller...

Ikväll var det inte särskilt mycket folk på gymmet... Alldeles lagomt. Man fick den plats man ville ha utan att behöva trängas. Alldeles perfekt för ett axel- och bicepspass! Jag började med min favoritövning, hantelpress. Det kändes grymt bra. Jag kände mig riktigt stark idag och när jag hade gjort mina set så smärtade axlarna extremt mycket! Riktigt lyckat med andra ord. =) Det är nog bara i hantelpressen som jag får till den känslan riktigt ordentligt. Hantelpressen var helt klart den bästa övningen när det kom till axelträningen... Den bästa övningen för biceps var skivstångscurl. Den kändes riktigt bra. Nästa gång kanske det till och med blir lite tyngre vikter. =) Jag tycker att jag har blivit lite småsvag i biceps så jag vill gärna jobba upp mig lite där. Det gör dessutom armträningen roligare också, den hör ju inte till favoriterna direkt... särskilt inte biceps... men klart jag tränar dem ändå. Vill ju vara jämnt tränad. =)
 
För att avsluta passet så ställde jag mig på crosstrainern ett tag. Fick för mig att köra intervaller. Hujedamig vad jobbigt det var. Jag inbillade mig att 2 minutare skulle jag väl i alla fall klara av... Jo men visst, så var det INTE! Den första gick, men sen fick jag korta ner dem till 1,5 minutare istället, med en minuts vila emellan. Fem intervaller blev det, plus lite tid i början och lite i slutet. Så otroligt jobbigt. Jag flåsade och pep som en gnu. Jag får helt enkelt köra intervaller lite oftare. Det är ju faktiskt väldigt effektivt. =) och sååå bra det kändes när de var avklarade och att jag faktiskt inte gav upp heller. Tummen upp!
 
Dagens träning:
4 x hantelpress 18-18-16-16 kg
4 x sidolyft med hantlar 10-10-7-7 kg
4 x omvända flyes i CC
3 x stångpress 30-30-20 kg
4 x skivstångspress 28 kg
3 x hantelpress 12 kg
2 x 21:an 17 kg
20 min crosstrainer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0