Nytt PersonBästa i bänkpressen...

Åååå vad länge sen det var jag provade mig på ett riktigt maxningsförsök i bänkpress... Det var faktiskt så länge sen som förra sommaren, alltså ca juni/juli 2011. Sen dess har det inte blivit nått trots att jag faktiskt tycker att det är jätteroligt att maxa i just bänk. Nått maxningsförsök och sen kan man börja med den vanliga träningen. =) Idag fick jag i alla fall för mig att det var dax. Bänkpressen har ju gått riktigt bra för mig nu på slutet så jag borde ju ha blivit lite starkare. Mitt senaste rekord låg på 70 kg, som jag tog sist jag försökte mig på att maxa. Jag tänkte mig att jag skulle ha klarat 75 kg idag. Det vore en fin utveckling. Stegrade mig uppåt och började på 70 kg. Gick lätt som en plätt. Sen var det dax för 75. Kom upp en liten bit men där tog det stopp. Jag kom ner lite fel och fick ingen kraft alls. Försökte igen men fortfarande stopp. Så irriterande! Sen sänkte jag till 72,5 och den fick jag upp!!! Segt men upp kom den och ett nytt personbästa blev det! Jag tror jag får försöka mig på att maxa några gånger så jag kommer in i det sättet att lyfta för jag tror jag hade lite för mycket av repparlyftandet i mig idag... men snart ska jag lyfta de där 75!!! De ska upp.... så är det bara... =)
 
Sen sänkte jag i alla fall och körde "vanlig" bänkpress på 60 kg. Det tog riktigt bra. Tre övningar för bröst blev det. Den sista var hantelflyes som jag inte har kört på riktigt länge och det var kul att testa igen. Tungt och jobbigt, som det ska va! Kompletterade med triceps. Där kände jag mig riktigt stark idag så det var riktigt. Stark i pushdownsen, stark i liggende pressen och i dipsen så kunde jag lägga på 10 kg extra i ett set. Riktigt bra träning! Avslutade med 30 flåsiga minuter på crosstrainern... ja, idag blev det ett rätt långt pass på gymmet. =)
 
Dagens träning
några maxningsförsök i bänkpress
3 x 60 kg bänkpress
3 x 17 kg hantelpress
3 x 8 kg hantelflyes
3 x pushdowns
3 x 28 kg liggande tricepspress
3 x 100-110-100 kg dips i maskin
30 min crosstrainer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0