Ojämnt lastad bänkpress...

Aaaaah! Min plan är att träna varje dag den här veckan tills jag åker till New York på torsdag kväll/fredag morgon. Där blir det ingen träning så det är lika bra att passa på nu. Ikväll blev det ett rätt sent pass på gymmet men riktigt bra. Bröst, lite triceps och lite konditin... en rätt härlig kombination. Det är sällan (99,9 % aldrig) jag kör kondition tillsammans med mina styrkepass när jag är hemma, men det är riktigt skönt att få svettas lite extra. När jag är borta så här så tycker jag att det är bra att få så allsidig träning som möjligt så jag gillar att få in både kondition och styrka då.
 
Idag kände jag däremot varför jag inte brukar träna i t-shirt (förutom när jag tränar ben för då tycker jag det kan va rätt nice). Det blev ju superhalkigt när man låg i sin bänkpressposition. Jag halkade bara runt på skulderbladen hela tiden. I vanliga fal har jag ju linne med brottarrygg och då blir det ju hud emot bänken och man sitter "fast". Nu var det ju som att ligga på is. =S Gick ändå bra att bänka. Haha, fast jag var klantig som bara den. Jag skulle sänka vikten till mitt sista set och då upptäckte jag att jag lagt på ojämnt med vikter. Ena sidan var 2,5 lb lättare! Haha! Klantigt! Det kanske bidrog lite till att det kändes halkigt också för jag var väl antagligen inte helt stabil... Otroligt att det inte kändes mer skillnad, men samtidigt var det ju inte så mycket som skillde. Nått somjag annars var nöjd med var hantelpressen. Jag kände mig rätt stadig. Kors i taket! ;) Avslutade med 25 svettiga minuter på crosstrainern. Perfekt! Förhoppningsvis får min kondis sig en skjuts efter den här resan. =)
 
Dagens träning:
4 x bänkpress
3 x hantelpress
3 x flyes i CC
3 x pushdowns
25 min crosstrainer

Kommentarer
Postat av: Emma Sandfjord

Hihihihi

2012-11-13 @ 21:46:27
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0