Rygg, mage och triceps...

Jag jobbade ungefär 75 min lägre än vanligt idag. Alltid när jag jobbar längre än vanligt så försvinner träningssuget snabbt som bara den. Jag tänker mer på hur lång tid det var sen jag åt (oavsett om jag är hungrig eller inte) och om det verkligen kan va bra att träna då, om jag ska orka med hela passet, hur sent jag kommer att få äta middag, hur kort min övriga kväll kommer att bli... Ja, tankarna är många... men idag så tog jag mig iväg till gymmet ändå. Svepte min PWO direkt när jag kom hem och sen var det bara att pallra sig iväg. Bra knep! =)
 
Rygg stod på schemat idag... Rygg och mage närmare bestämt. Jag hoppade över marklyften idag för jag tror att jag kommer att få grym träningsvärk och vill vara hyfsat fräsch i ryggen när jag ska träna ben på fredag. Började istället passet bra med att dra av 5 st fina chins med lite långsammare väg ner. Riktigt bra. Jag tror faktiskt till och med att det kan vara ett årsbästa i chinsen. Jag har för mig att jag bara klarat 4 st tidigare i år, men kan ha fel. Annars ligger rekordet på 10 st och dit ska jag komma snart igen. =) Det är bara att kämpa på. Jag har helt förlorat tekniken under mitt långa träningsuppehåll i vintras, men nu börjar jag få in snitsen igen. =) Annars blev det hyfsade latsdrag, min hand kråglade lite och jag fick kramp så jag kunde inte göra den sista repetitionen för att det skulle bli perfekt... Rodd gick bra däremot. Tung skivstångsrodd och medeltung hantelrodd. Bra kombination! Avslutade passet med 20 min på crosstrainer, samma som igår alltså. Skönt att få svettas lite. =) Så,... jag är väldigt nöjd att jag kom iväg. Det är ju alltid roligt mär man kommer iväg, och så skönt efteråt. =)
 
Dagens träning:
4 x chins
3 x latsdrag 60-55-50 kg
4 x skivstångsrodd 70-70-60-60 kg
3 x hantelrodd 28 kg
3 x ryggresningar
3 x situps på lutande bänk
3 x benlyft
20 min crosstrainer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0