Testar oss fram lite i köket...

Igår experimenterade vi lite i köket här uppe i stugan. När jag var i USA förra veckan fick vi pulled pork till lunch en dag. Otroligt gott! Det här måste man kunna göra hemma tänkte jag... och visst kan man det. Tydligen är det nått som spås bli poppis här i Sverige nästa år. Hos oss blev det inte riktigt pulled pork utan mer pulled moose. Jag har ju hela frysen full med älgkött som måste ätas upp innan jag hämtar mer i jul så nu gäller det att använda det till allt. Normalt sett använder man ju fläskkarré till pulled pork och skillnaden mellan fläskkarré och väldigt mager älgstek som jag använde är ju rätt markant. Men det funkade finfint i alla fall. Rätten blev riktigt bra. Lite för såsig (använd mindre nästa gång) och sen hade den säkert blivit ännu godare om vi kunnat göra egen BBQ-sås, men tyvärr så hade de inte chipotlepasta i matvarubutiken i Hamburgsund. Men nästa gång... =)
 
Här har ni ett recept som ni kan testa (med egen sås).
Nästa test blir viltkebab som ni hittar här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0