Och ytterligare ett PB...

Jag har känt mig riktigt nöjd hela dagen idag. Anledningen? Så klart gårdagens personbästa i knäböj... men även för att jag var nästan säker på att jag skulle sätta nytt rekord idag. Bänkpress stod ju på schemat och sist jag körde det gick det ju grymt bra... idag hade jag bestämt mig för att höja vikten. Sist klarade jag ju en 7:a på 60 kg, idag blev det 64 kg istället. På mitt gym finns det inte de normala viktplttorna, därav den lite udda vikten. Tidigare har jag klarat av en 2:a på 65 kg... Idag blev det däremot en 4:a på 64!!! Sååå nöjd. Och den kändes dessutom riktigt säker också. Sen fick jag lite väl mycket hjälp av den som hjälpte mig att passa så det blev lite väl många reps tillslut ändå. På set två var jag räääätt så slut. =)
 
Hantelpress är ju en övning som är långt ifrån min starka sida. Idag sänkte jag vikten något och jag lyckades faktiskt bli liiiite stadigare så det var ju positivt. Kunde pressa upp den sista repetitionen utan att armarna viker sig. Riktigt bra (för att vara mig då)! Tricepstrännigen innebar kraaamp! =)!
 
Dagens träning:
3 x bänkpress 64-64-50 kg
3 x hantelpress 18 kg
3 x armhävningar
3 x liggande tricepspress bakom huvudet 23 kg
3 x pushdowns
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0