Ont/kramp i ryggen av löpning...

Jag bjuder på att jag ser ut som en mupp i mössan som är för liten... =)
Efter fredagens axel- och bicepspass så drog vi direkt upp till stugan för en riktig myshelg. Som paus i allt  myset så drog jag ut på en löprunda imorse... Ni vet, en sån där som skulle va lite lagomt jobbig. Det gick väldigt bra. Jag kände att jag skulle kunna hålla på länge... Men väldigt snabbt fick jag kramp i ländryggen... det gick ändå hyfsat att springa till en början, men sen blev det värre och värre och i uppförsbackarna (eller till och med liten lutning uppåt) så var det stört omöjligt att springa... Då fick jag gå. I nedförbackar kändes det som bäst/minst och på rakor gjorde det vara rätt så ont. I början var det kramp i båda sidorna av ländryggen, men ju längre jag höll på så blev det tillslut bara på vänster sida. Riktigt ont gjorde det! Jag har aldrig varit med om det innan så jag vet inte alls vad det var. Ritkigt obehagligt i alla fall. Stannade flera gånger och försökte stretcha ut muskeln där och det var skönt för stunden men hjälpte inte när jag satte igång igen. Mycket mystiskt. Jag avverkade i alla fall mina 30 min cardio, visserligen med mer gång och stillastående än vad jag hade planerat, men det blev av. 4,4 km på 30 min blev det. Inte helt kasst ändå med tanke på min krånglande kropp. Jag kände mig i alla fall trött, men tog inte ut mig på nått sätt... Alltså helt enligt instruktion. Sen väntade en varm och skön bastu på mig. Naturligtvis lyckades jag pricka in min löptur idag när det regnade istället för igår när det var strålande sol... men men, det var skönt i alla fall. =)

Kommentarer
Postat av: Baltazar

Troligtvis så uppkommer krampen i ryggen av att de e fel nån annanstans och då hjälper det inte att stretcha ryggen utan du måste hitta "stället som felar" och åtgärda problemet därifrån.

Svar: Jo, jag misstänker också att det är så... men mest hoppas jag att det var en engångsgrej och att det är som bortfluget nästa gång jag ska springa... ;) Stretchen var för att testa om det lättade lite tillfälligt, vilket det gjorde men kom snabbt tillbaka.
Johanna

2012-10-14 @ 13:47:20
Postat av: emma s

Hm, märkligt! Hoppas det var en engångsgrej o_O

Svar: Ja eller hur! Det hoppas jag också. Aldrig känt det innan.
Johanna

2012-10-14 @ 16:44:38
URL: http://fitmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0