Ryggträning...

Förra veckan kände jag mig stark när jag krde marklyft. Så stark att jag till och med testade på ett maxningsförsök... förgäves visserligen, men ändå. Det måste ju kännas bra för att man ska få för sig att testa. Idag kändes det bra i uppvärmningen (40-60-80 kg) men när jag kom upp på träningsvikten blev det plötsligt olidligt tungt. Så idag kände jag mig inte stark. Blev två set på den tunga vikten och sen sänkte jag lite och körde mitt sista set... De 10 kg jag sänkte gjorde mycket för plötsligt kändes det en stor skillnad och lätt och bra. Lustigt det där att så lite kan göra så mycket. =)
 
Annars var det väl inget speciellt med det här passet. Jag kunde dra mig upp hyfsat bra några gånger på chinsen, men sen tog krafterna snabbt slut och jag fick ta hjälp. Två set som jag körde med endast lite hjälp från John på slutet och två set med gummiband, plus lite hjälp på slutet. Kändes som att det tog väldigt bra faktiskt. Med magträningen känns det också som att jag fått in en bra rutin nu. Jag får en väldig träningsvärk i några dagar efter. Sååå härligt. Men... inget speciellt med passet... bara ett vanligt rätt så bra pass. =)
 
Dagens träning:
3 x marklyft 100-100-90 kg
4 x chins
4 x skivstångsrodd 70-70-70-60 kg
5 x situps på lutande bänk
5 x benlyft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0