Ur balans...

Nu är jag hemma igen och tillbaka på gymmet så klart. Innan jag åkte så gick ju träningen så grymt bra! Jag var stark och ökade vecka för vecka. Idag var jag riktigt sugen på träning, och vad börjar man med då? Ben så klart! Då kommer man igång ordentligt. Tyvärr blev passet en besvikelse. Jag kände mig rätt svag och som att kroppen inte riktigt var med. I knäböjen hade jag lite problem att hålla positionen i ryggen faktiskt och en gång föll jag lite framåt så jag fick kämpa mig tillbaka till rätt position i bottenläget. John tyckte dock att allt såg bra ut, men det kändes inte 100 %. Jag tror faktiskt att kroppen inte är helt 100 i toppskick efter att ha bytt tidszon (-7h) två gånger på en dryg vecka, fått mat på konstiga tider och fått väldigt lite sömn. Ur balans helt enkelt och det känns. Jag var inte mitt vanliga jag. Det var ingen katastrof så, passet blev okej, men inte super. Det blev långt ifrån det grymma pass jag hade målat upp i mitt huvud innan och som jag förväntade mig... Men men, shit happens. Nästa vecka går det bättre. Då kommer jag ju att ha betydligt bättre förutsättningar i alla fall. =)
 
Jag körde på med mina vanliga övningar och la till benspark för att säkra lite att jag skulle bli trött i benen. Splitböjen och marklyften var nog det som sög ur mest energi idag. Avslutade med två vadövningar, den första lågreps och den sista högreps. Sved rätt rejält kan jag lova. Nu är jag i alla fall på rätt väg. Det kan bara bli bättre. =)
 
Dagens träning:
4 x knäböj 100-100-90-80 kg
4 x bulgariska splitböj med hantlar á 15 kg
4 x rumänska marklyft 70 kg
4 x benspark 70 kg
4 x stående vadpress
4 x vadpress i benpressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0