Veckans sista styrkepass...

Idag var jag riktigt peppad på träning... igen. Så klart! Väldigt bra arbetsdag, bra humör, gott liv och sugen på att pressa lite vikter! Jag tränade själv idag så hade ingen som kunde hjälpa mig att pressa upp någon exra repetition... men det tog grymt bra ändå. Jag kände mig rätt stark i pressövningen. Undra om jag inte blivit liiite starkare där. Det är min önsketanke i alla fall. ;) Samma sak med sidolyften. Kändes grymt bra. Starkt, kontrollerat och riktigt, riktigt bra! Men det riktiga plus i kanten kom först vid bicepsträningen... Jag menar, axlar går ju nästan alltid bra... Biceps går nåstan aldrig bra... så går det för en gångs skulle bra med biceps så är det ett stort plus i kanten. Idag gick biceps vääääldigt bra. Jag hade grym kontakt från stark. Jag kände att det "tog" och inte bara att jag lyfta stången/hanteln några gånger tills det tog stopp. Skivstångscurlen kändes allra bäst. Hoppas det håller i sig framöver också. =) Jag är väldigt nöjd med passet och det var en jättebra avslutning på träningsveckan. Nu har jag kört igenom hela kroppen den här veckan så i helgen så blir det nog bara till att vila.
 
Dagens träning:
3 x stångpress i smith 40 kg
3 x sidolyft med hantlar 10 kg
3 x framåtlutade hantellyft 6 kg
3 x skivstångscurl 27 kg
3 x hantelcurl 13-12-12 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0