Axlar och biceps...

När gymmet öppnade imorse (kl 10) så var vi på plats, redo för ordentligt mos av axlar och biceps. Tyvärr var smithmaskinen upptagen av någon som körde bänkpress och skulle köra 10 set, så det var bara att hitta ancra planer. Hantelpress! Hantelpress är min favoritövning för axlarna. Den är sååå grym! Jag tog lite tyngre än vad jag gjort på länge och det kändes jättebra. Mina axlar skrek av smärta efteråt. Riktigt härligt! Sen fortsatte axelträningen på samma sätt. Jag fick faktiskt en himla bra känsla i axlarna. Biceps var det väl lite sämre med... men det kanske mest är för att förra bicepspasset gick ovanligt bra och idag var jag nog mer tillbaka på min normala nivå igen... Hur som helst så fick de sig en omgång. =)
 
Träningen går riktigt bra just nu och det är väldigt roligt. I eftermiddag åker jag ju bort en dryg vecka och även om det ska bli väldigt kul det också så är det liiite tråkigt att missa en veckas bra träning med mina ordinarie pass. Hade gärna testat på om jag kan öka i knäböjen och bänkpressen redan nu till veckan istället för att behöva vänta en vecka... Det finns visserligen gym med konsitionsmaskiner och fria vikter på hotellet, men min erfarenhet av dem är att det inte brukar vara mycket att hänga i julgranen... Jag kommer nog vara bra peppad när jag hommer hem. =)
 
Dagens träning:
3 x hantelpress 18-18-15 kg
4 x sidolyft med hantlar 10-10-10-6 kg
4 x framåtlutade hantellyft 6 kg
3 x skivstångscurl 27 kg
3 x hantelcurl 13-11 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0