Bröst och triceps...

Japp, idag var det dax för bröst- och tricepsträning igen. Bänkpress är ju en av mina favoritövningar. Sååå roligt! Förra veckan fick jag ju en positiv överraskning då jag testade att köra tungt igen för första gången sen förra hösten... Det gick ju strålande då. Och det gick ännu mer strålande idag. Jag klarade 6 repetitioner på första setet. Jag tror att det är en mer än sist. På set 2 så blev det med nöd och näppe 5. Sen hade jag bra passning också så jag fick till någon extra repetition på båda tunga seten. Såååå bra! Resten av passet fortsatte också bra, men bänkpressen var ju helt klart passets höjdpunkt. Det gick även bättre i hantelpressen, men jag är väldigt ostadig där så det är egentligen armarna som viker sig först. Irriterande, men jag tränar på. =) Bra pass idag igen!
 
Sen verkar jag och kille på gymmet ha i princip samma träningsprogram. Igår var han i knäbäjen när jag kom... idag var han i bänkpressen... och körde sen hantelpress samtidigt som mig också. När jag sen skulle använda den korta stången för mina tricepspressar var han där också, men då körde han biceps och jag triceps. Många krockar! Men han var snäll och lät mig köra samtidigt hela tiden idag även om det blev en del ändrande av viktskivor. Det funkade riktigt bra tycker jag... och så fick jag ju hjälp med passning i bänkpressen utan att behöva gå och fråga någon som egentligen höll på med nått annat. Så ja, det löste sig ju riktigt bra det där. =)
 
Dagens träning:
3 x bänkpress 60-60-50 kg
3 x hantelpress 20 kg
3 x armhävningar
3 x liggande tricepspress runt huvudet 23 kg
3 x pushdowns

Kommentarer
Postat av: em löfgren

Håller ju helt med!!!!!!
Bänkpress är kärlekspressar!!!

2012-09-19 @ 09:01:36
URL: http://emliscious.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0