Chins med gummiband

 
Jag fick frågan om hur man gör chins med gummiband för ett tag sen, och ett önskemål om en film på övningen. Här får John agera modell och tyvärr så missade jag början när jag filmade. Att göra chins med gummiband är ganska enkelt. Man behöver ett gummiband, typ ett sånt här. Sen är det bara att sätta det runt stången så du ska göra chins i. Innan det börjar med chinsen så "kliver du i" gummibandet. Jag brukar stå på det med fötterna och raka ben, som på filmen, men vill man ha mindre hjälp kan man böja benen och ha bandet under knäna. Sen är det bara att köra så många chins man orkar. Gummibandet gör att du får som mest hjälp när du är i bottenläget för då är bandet som mest spänt och mindre hjälp ju längre upp du kommer eftersm bandet blir slappare och slappare. Ett riktigt bra hjälpmedel om man inte orkar köra riktiga chins, eller om man är trött efter många set.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0