Några av dagens höjdpunkter...

Min diet går som en dans... rent matmässigt i alla fall. Jag trivs som fisken i vattnet. Den här dieten passar mig verkligen alldeles utmärkt. Det är dessutom så mycket att se fram emot.... så många godbitar... Som till exempel kallrökt lax... Sååå gott! Och jag äter det varje dag när jag kommer hem från jobbet. Jag lessnar aldrig! Eller den stora portionen ris (parboiled måste det va, endast det riset som är gott)... eller den smarriga smoothien jag dricker på kvällarna... Allt är så gott!!! Jag slipper dessutom vara hungrig också och träningen går ju strålande!!!
 
Kallrökt lax och smoothie in the making...
 
 

Kommentarer
Postat av: em löfgren

spännand ehur olika man funkar!
stora portioner ris skulle jag tex aldrig äta på diet (äter inte ris alls) för jag svullnar som en gris och håller massor av vätska!

Nyfiken på varför du väljer ris framför potatis?

Svar: Jag tycker att ris är godare och betydligt lättare att tillaga. Jag får välja mellan potatis och ris och gör nästan alltid ris... Sen tänker jag så att om det skulle va så att jag svullnar upp av ris (vet ej om det är så) så håller jag mig ändå jämnsvullen i och med att jag äter lika mycket varje dag... så då kvittar det iom att resultatet märks i alla fall. =)
Johanna

2012-09-21 @ 11:29:20
URL: http://emelie.teambodyscience.se/
Postat av: em löfgren

Hej igen!
Förstår tanken på att välja det man tycker är godast. Men jag tänker att under dieten vill man ju gärna hålla sig mätt och skapa kaloriunderskott (bla bla bla haha det här vet du lika bra som jag!) och jag tänker att du kan ju äta betydligt mycket mer potatis än ris för samma kalorimängd så att säga! Du får ju betydligt mer potatis på tallriken!

Svar: Väljer jag potatis så tar jag ju betydligt mer, 4x risvikten, men energimängden blir ju ungefär densamma. Jag tycker att jag brukar bli lika mätt på potatis och ris, men att potatis kanske är "roligare" för att det blir mer på tallriken. Skulle jag känna att jag behöver mer mental stimulans (känna att jag får äta mkt) av maten och att jag inte blev mätt så skulle jag kanske välja potatis, men just nu blir jag mätt som en ballong så då känner jag mig nöjd med riset. Än så länge så är det dessutom en stor hög med ris så jag känner mig väldigt nöjd. =) Minskar den kanske jag tänker om, men det har jag inte gjort vid tidigare dieter. =) Sen får vi se vad mitt kostschema säger också. Det följer jag ju till punkt och pricka. Där står det just nu potatis eller ris, så då blir det ris 9 ggr av 10. =)
Johanna

2012-09-21 @ 16:08:45
URL: http://emelie.teambodyscience.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0