Veckans sista styrkepass...

Idag var det redan dax för veckans sista styrkepass. Axlar och biceps är det enda jag har kvar på kroppen att träna (och det enda jag inte har träningsvärk i också). Nu är det ju korta, tunga pass som gäller och så även idag. Det kändes riktigt bra idag. Jag kunde pressa på rätt bra och det var väl egentligen ina problem eller så någonstans... Den övning där jag kände mig lite extra stark idag var nog stångcurlen. Jag är inte jättestark i biceps och jag tror faktiskt aldrig att jag har curlat med 30 kg förut... men det kändes riktigt bra. Tungt så klart, men bra. =) Jag är rätt nöjd med passet.
 
Sen är det ju det här med träningsvärk. Jag har haft så sjuk träningsvärk den här veckan. Baksida lår och vader... ajaj... Vaderna gör fortfarande sjukt ont bara man råkar röra dem, men jag tror att det kommer släppa lite imorn. Sen är det bröstmusklerna, magen... och ryggen... Ja... överallt har jag träningsvärk. Och jag känner mig väldigt nöjd över det också. Jag gillar träningsvärk, men det kanske har varit i mesta laget den här veckan eftersom den varit så extrem... men hellre det än ingen alls. =)
 
Dagens träning:
4 x militärpress 40-40-30-30 kg
4 x sidolyft med hantlar 10-10-10-7 kg
3 x framåtlutade hantellyft 6 kg
3 x skivstångscurl 30 kg
3 x hantelcurl 13 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0