Att känna sig duktig...

Idag känner jag mig riktigt duktig! (Styrke)Träningen för mig är ju vardag. Det är liksom nått som sker nästan varje dag (4-5 ggr i veckan normalt). Vissa dagar går det otroligt bra och då blir jag självklart jätteglad. Andra dagar går det sämre och då sjunker humöret. Men så är det med träning. Det kan inte gå bra jämt. Man behöver de där kassa passen ibland för att ens lyckas få till de där grymma passen... men visst är det klart att jag helst bara vill att det ska gå bra hela tiden. Men går det bra så höjs även kraven... and so it continues... =) Men fortfarande, det är vardag. Det är sällan jag känner mig duktig för att jag har gått iväg och tränat. Det är ju liksom nått som SKA ske, inget tvivel om saken.
 
Hur som helst... till sak... något som inte är vanligt och verkligen inte hör till vardagen för mig är cardio... konditionsträning. Det sker väldigt sällan faktiskt. Men sen nyår har jag gett mig den på att få in lite mer, men det har oftast tett sig så att jag ställt mig en liten stund på crosstrainern/löpbandet/motionscykeln efter något av styrkepassen. Därför förtjänar jag verkligen en klapp på axeln idag. Idag kom jag nämligen hem från jobbet och hoppade upp på motionscykeln här hemma och cyklade hela 40 minuter medan jag tittade på en rolig serie. Svettigt, flåsigt och riktigt skönt. Mina ben som skriker av träningsvärk i varenda centimeter från helgens benpass klagade faktiskt inte alls. Det var riktigt, riktigt skönt. Så ja, idag förtjänar jag en klapp på axeln så det ska jag ge mig själv. Bra jobbat!
 
Hade inte riktigt lika fin miljö hos mig under passet,
men sen så gillar jag ju ändå inte att cykla ute så vad gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0