Ett riktigt bra träningspass...

Idag fick jag till ett riktigt härligt träningspass måste jag säga. Det fick ju som sagt bli bröst och triceps istället för ben. Jag kände mig väl inte superstark idag, men av någon anledning fick jag för mig att försöka mig på att maxa i bänkpressen... Nu minns jag inte exakt vad mitt rekord är... antingen är det 74, eller 72,5 kg... Hur som helst så fick jag inte upp nått tyngre idag. 74 kg funkade inte... 70 kg gick galant... men oj vad kul det är att maxa! Förut gjorde jag det ofta... nu sker det väldigt sällan. Ska nog börja göra det lite oftare. =) Jag hade egentligen ingen förhoppning om att slå några rekord idag utan ville bara prova på för skojs skull... och rolgt var det. Hade jag lyckats så hade det varit rätt otrlgt med tanke på hur lite jag kunnat träna nu i vinter pga resor och sjukdom. Men som sagt, väldigt kul!
 
Efter några singlar så var det dax för den "vanliga" träningen, dvs lite fler repetitioner. Det blev upp till 5 reps... Där gillar jag att ligga när jag kör bänk... en 4-5 så där. Bröstträningen gick riktigt bra. Allt känns så "lätt" när ma har testa på att maxa, även om det är normalvikterna. =) För triceps blev det en hel del dips... både i maskin och mellan bänkar. Kan säga att jag inte hade mycket kräm i armarna när jag skulle köra mellan bänkarna efter att jag kört i maskinen... Vanligtvis brukar jag kör med 20 kg i knät... men idag behövdes ingen vikt alls för jg orkade ändå inte fler repetitioner än vad jag brukar göra när jag har vikten. TRÖÖÖÖTT! Det kändes riktigt bra!
 
Avslutade passet på crosstrainern. Körde lite intervaller och lite vanligt... Först 5 min vanligt. sen 15 min intervaller, sen 10 min vanligt. Intervallerna var verkligen hur jobbiga som helst... Körde först 5 st 75 s fullt ös och 45 sek vila... sen direkt vidare på 3 st med 60/45 istället. Inga hörlurar hade jag heller så jag hörde alla mina flämtningar efter luft... Det lät verkligen som att jag höll på dog.... men ack så skönt efteråt! Jag fick till ett riktigt bra träningspass idag.
 
Dagens träning:
2 x 1 bänkpress 70 kg, 74 kg
4 x bänkpress 64-64-60-50 kg
3 x hantelpress 18 kg
3 x hantelflyes 8 kg
3 x dips i maskin 100 kg
3 x dips mellan bänkar
3 x pushdowns
30 min crosstrainer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0