Knäböj i smithmaskinen....

Jag har faktiskt haft träningsvärk i hela kroppen sen mitt helkroppspass i fredags. Det har känts himla gött måste jag säga!!! men lite svårt att bestämma vad jag skulle träna idag eftersom jag inte gillar att träna med träningsvärk. Angenämt problem faktiskt. Blev tillslut så att jag körde vad jag hade tänkt från första början, nämligen ben. Älskar att köra ben. Perfekt nöje en söndagseftermiddag! <3
 
Jag hade verkligen sett fram emot att köra knäböj, tyvärr hade tydligen andra också gjort det. Det var ett par som ockuperade stången i 45 minuter... jag fick vackert göra nått annat. Fick bli knäböj i smithmaskinen. Vi kan säga så här att jag gillar INTE smithmaskinen. Inte till något. Kanske axelpress, men inget annat. Jag hatar att sitta fast och det känns inte alls som att man kommer i någon naturlig rörelsebana i den, särskilt inte för knäböj... men men, idag körde jag där ändå. Det gick bättre än vad jag hade väntat mig, men jag vågade inte köra tills jag till helt slut eftersom jag är rädd att göra illa mig i ryggen när jag "sitter fast". Det blev lite mer stegringsset idag. I vanliga fall så värmer jag upp tills jag kommer till min träningsvikt, men i smithen var jag osäker på hur mycket vikt jag skulle klara så körde mig trött även på de lägre vikterna. Helt okej, men ser verkligen fram emot att köra riktiga knäböj nästa pass. Dagens bästa övning var nog bensparken. Där kände jag mig rejält stark och fick grym kontakt. Happy me! Dagens sämsta var vadpressen eftersom jag fick ont i ena hälen. Det blev bara två set därför. Nu är det bara till att vänta in träningsvärken som jag vet kommer komma. =)
 
Dagens träning:
5 x knäböj i smithmaskinen 80-90-100-100-90 kg
3 x utfallsgång med hantlar á 18 kg
3 x rumänska marklyft 60 kg
4 x benspark 80 kg
2 x stående vadpress
3 x liggande lårcurl

Kommentarer
Postat av: Em Löfgren

Håller med om att det blir sjukt skum bana för knäböj! Dock tycker jag utfallen i smith är kanon!!

Svar: Ja, utfall är bättre än knäböj... men jag gillar ändå inte att känna mig låst. Kör hellre fria utfall också.
Johanna

2013-02-17 @ 20:39:32
URL: http://emliscious.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0