Första besöket på LA Fitness (in this area)

Det var ju svårare än vad man kunde tro att få komma och träna här... Glad i hågen kom jag till gymmet och viftade med mitt gästpass som skulle ge mig gratis träning i 3 dagar... Trodde jag... Tydligen gällde det endast för personer som kunde vara potentiella kunder och teckna upp sig på långa perioder. Så där gick jag bet. Någon sorts klippkort var det inte tal om heller... och med nöd och näppe fick jag tillslut ett dagpass, men det satt långt inne. Det kändes verkligen inte som att de ville att man skulle komma och träna på gymmet om man inte var medlem en längre tid. Inte direkt välkomnande. Rätt udda beteende när amerikanerna annars är så överdrivet service mindade och trevliga... men nej, inte med LA Fitness inte. Kommer ihåg att det inte direkt var glada miner på gymmet utanför Philadelphia heller (samma kedja). Man kan ju undra om det är deras konceps... =S
 
Men jag kom ju in till slut... grymt gym. Riktigt stort och det fanns verkligen allt. på bilden syns bara en liten del. Det var nya, bra, sköna maskiner, vikter och utrustning från LifeFitness som kändes jättebra. Det var ljust och väldigt luftigt (även om bilden ser trång ut). Det var mycket folk men jag behövde inte vänta på nått och kunde göra vad jag ville. Riktigt trevligt folk där inne också. Många som hjälpte till med passning och det var rätt skönt stämning. Lite för mkt raggning dock... =S Haha, jag insåg precis att på bilden ser det helt folktomt ut... men så var inte fallet. =) Som sagt, riktigt bra gym och jag hade gärna haft det som "mitt" gym hemma. Näst, nästa trip när jag ska va här i 3 veckor blir det till att skaffa ett månadskort. Den här gången nöjer jag min med enstaka dagkort. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0