Kämpar för lite mer ryggmuskler...

Ryggen för snart två år sen, mars 2011. "Sämre" än så här kan det ju inte va nu... ;)
Dagens träningspass gick inge vidare faktiskt. Jag kände mig inte särskilt peppad innan och sen krånglade min västerhand en del också. Just vänsterhanden är den som jag brukar kunna få lite problem med... särskilt i ryggträningen, men även i bröstträningen ibland. När jag kör rodd så är problemet att ja oerhört lätt får kramp i handen. Då kan jag inte köra fullt ut på övningarna eftersom jag helt enkelt inte kan hålla greppet. Därför kör jag alltid med dragremmar på de övningar jag vet att det lätt sker... men ändå så kan jag få kramp... som idag. Det är väldigt frustrerande och då tappar jag sugen lite. Får jag kramp i en övning så sitter det som i under resten av passet sen så det blir verkligen halvdant. Det har ändå gått hyfsat bra nu ett tag och inte hänt så ofta i och med att jag varit noga med att dra fast mig hårt... Men idag var krampen här och passet blev så där...
 
Ja, allt var väl inte fy skam... Chinsen i början tog rätt bra och även skivstångsrodden, men latsdragen och hantelrodden kändes kassa. Biceps kändes däremot rätt okej. Ja, det är bara att konstatera... man kan inte va på topp jämt. Fast man man ju försöka i alla fall... ;) Jag vill gärna ha lite mer muskler på ryggen och då får jag slita som bara den... Det kommer verkligen inte gratis! =S
 
Dagens träning:
4 x chins
4 x skivstångsrodd 60-70-70-60 kg
3 x latsdrag V-handtag 50 kg
3 x hantelrodd båda armar 21 kg
4 x ryggresningar
3 x skivstångscurl 28 kg
3 x 21:an 17 kg
2 x hantelcurl
20 min crosstrainer

Kommentarer
Postat av: Em Löfgren

STORGILLAR bilden! Snygg rygg (och idag är sen säkert ännu grymmare!) och jag gillar verkligen din tatuering!

Svar: Tackar! =)
Johanna

2013-01-09 @ 06:14:12
URL: http://emliscious.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0