Mina Reebok Crossfit OLY Lifter...

Igår var inte bara dagen för ett rätt bra benpass utan det var även premiärpasset i mina nya skor, Reebok Crossfit OLY Lifter. Om det var skillnad? Oh yes!
 
Vanligtvis tränar jag i mina Nike Free och de kan man jämföra med mockasiner. Väldigt mjuka och egentligen helt ostyrsliga, men även väldigt sköna. Så egentligen är det som att jämföra natt och dag. Reebok är precis vad Nikesen inte är. Mina första känsla var att få på sig ett par slalompjäxor. Ungefär så stabila är de. När jag sen började knäböja så kändes det ungefär likadant. Som att jag sitter fastnaglad i golvet på ett väldigt bra sätt. Man ju säga att nått sitter som gjutet... Mina fötter satt som gjutet i golvet. Det var bara till att böja benen och köra. Jag kom ner väldigt bra i böjarna och hittade lätt rätt position. Inte en enda gång tappade jag formen och kom i framvikt eller bakvikt. Om det var tack vare skorna eller ej vet jag inte... men vanligtvis brukar det väl hända någon gång per pass annars. Nej... det kändes helt enkelt väldigt bra. Jag upptäckte dock ett minus. De var inte lika bra att köra stående vadpress i. Den stela sulan gick upp lite för långt för att jag skulle få full rörlighet i den övningen... men de funkade finfint i alla andra övningar istället, t.ex. utfallsgång.
 
Nu vill jag inte skapa någon slags övertro till att en speciell sko ska göra någon till en knäböjsgud... Visst hjälper de till lite, lite på traven (kanske), men det är samtidigt DU som måste köra tungt och hårt som bara den. Ett par skor skapar inga resultat, det gör man endast själv. Hur som helst så gillar jag mina nya skor och de kommer få följa med på många benpass framöver då jag ska träna som en tok. =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0