Starkast och svagast på gymmet...

Åååå idag har jag gått och varit så himla peppad på träning... och särskilt på en speciell övning. Dips mellan två bänkar! Jag körde ju den övningen när jag var hemma hos föräldrarna och den var så himla grym... sen blev jag ju krasslig och har inte tränat triceps sen dess... men idag var det dax! Egentligen var det inte bara idag jag varit peppad och sugen på den övningen.. enda sen i lördags... Jag skulle egentligen ha kört passet igår, men jag hade fortfarande sån träningsvärk i axlarna så det kändes inte som någon bra idé att gå in och kriga igenom ett bröst- och tricepspass då så det blev vila. Men idag...
 
Jag började passet med att känna mog svagast på gymmet. Bänkpressen kändes helt otroligt tung idag. Jag orkade inte köra på min vanliga vikt utan fick sänka lite och ändå så var det egentligen lite för tungt. Jag fick dock lite hjälp av John så jag klarade (i min värld) godkänt antal reps så jag slapp sänka ytterligare. Men svag var jag... som bara den! =S Fast det kändes ändå bra i musklerna så jag är rätt nöjd ändå. Även hantelpressen och flyesen var jag klen i... men som sagt, det kändes bra ändå. Man får ju inte stirra sig blind på vikten jämt, även om det kan va en bra riktlinje.
 
Efter bröstträningen var det äntligen dax för den efterlängtade dipsövningen. Sist körde vi med en 10 kg viktskiva i knät, men idag blev det dubbelt upp och 20 kg istället. Det gick riktigt bra och tog gaaaalet bra. Jag kör djupa dips, alltså går ner med axlarna en bit under armbågarna. Det tar som allra bäst då. Det var riktigt kul att köra övningen igen och jag blev helt slut i triceps... precis som det ska va alltså. Kände mig riktigt stark också. =) Blev lite pushdowns och sen ganska lätta pressar med viktskiva inann triceps var totalt döda. Åååå så roligt det var!!! Sen avslutade jag med 20 min på crosstrainern och John på löpbandet. Ett riktigt bra pass, även om jag inte var mitt starkaste jag hela passet.
 
Dagens träning:
4 x bänkpress 64-60-60-60 kg
3 x hantelpress 18-18-15 kg
3 x hantelflyes 8 kg
4 x dips mellan 2 bänkar med viktskiva 20 kg
3 x pushdowns
3 x stående tricepspress med viktskiva 15 kg
20 min crosstrainer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0