Träning med träningsvärk...

I dipsmaskinen innan jul...
Jag har träningsvärk i överkroppen sen passet i lördags. Liet här och var faktiskt och det känns himla gött om jag får säga det själv. Dock var det inte det optimal med träningsvärk i bröstmusklerna för att prestera på topp när det stod bröstträning på schemat idag. Jag kände mig helt klart påverkad av det. Blev svagare för jag kände mig ju redan lite trött i musklerna. Det märktes på repsantalet som sänktes med ca 3 repetitioner per set jämfört med i söndags. Ingen fara med det... Jag blev rätt nöjd ändå för jag lyckades faktiskt sega upp vikten rätt bra på den sista repetitionen. Normalt sett så tar det tvärstopp när jag inte orkar mer... Jag orkar, orkar, orkar och sen plötsligt går det inte mer alls. Nu orkade jag, sen orkade jag ite, men ändå fick jag upp den sakta men säkert. Kändes bra! =)
 
Tyvärr var bänkpressen det enda som kändes bra med bröstträningen. När jag körde hantelpress så tryckte hanteln hela tiden på en nerv i handen hur jag än höll den så det var svårt att få ut riktigt allt i den övningen eftersom jag var tvungen att koncentrera mig på att undvika att få ont. Kände även av det lite i hantelflyesen tyvärr. Som tur var gick tricepsträningen desto bättre. Jag tyckte jag kunde pressa på rätt bra i dipsen. Det är väldigt trist att vi inte har någon dipsställning på mitt gym, men man får ta vad som finns helt enkelt. Hur som helst, ett helt okej pass. =) Nu väntar jag mig ännu mer träningsvärk. =)
 
Dagens träning:
4 x bänkpress 60 kg
3 x hantelpress 18-18-15 kg
3 x hantelflyes 8 kg
4 x dips i maskin 100 kg
3 x pushdowns
3 x tricepspress med viktplatta 15 kg

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det ser ut som du håller en snygg form! Najs :)
/ Sandra

Svar: Tackar! =)
Johanna

2013-02-07 @ 10:28:08
URL: http://sandrabuder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0