Tömning, laddning, diet och tävling

Idag fick jag mail från coachen, det var mitt upplägg för de sista två veckorna. På måndag börjar nämligen tömningen lite lätt. Det känns så oerhört skönt att se ett slut på det här. Under så lång tid har fokuset varit på EN sak och nästintill alla tankar har kretsat kring EN sak. Ändå har jag insett att jag faktiskt inte tänkt särskilt mycket på själva tävlingen. Det jag tänkt på har varit min kost, min träning och framför allt min form. Jag har hela dieten känt att jag inte kommer att hinna bli klar i tid, inte hinna nå den form och målbild som jag satt upp för mig själv. Oerhört stressande och självklart har jag tänkt mycket på det hela tiden så det har inte funnits mycket utrymme för annat...

Under dieten har jag egentligen haft två perioder som känts grymma. Den första var i början av oktober då jag bestämde mig för att jag skulle ställa upp i tävlingen oavsett om jag inte nådde den formen som jag hade siktat på. Den andra var här om veckan då jag fick klartecken på att det jag trott hela tiden stämde, att jag faktiskt inte kommer hinna nå den formen som jag siktat på. Båda gångerna har det på ett sätt känts otroligt skönt. Det har varit som en stor vikt som har lyft från mina axlar och efter det har allting känts grymt och gått grymt. Det har hjälpt mig att veta mer vad som väntar istället för den osäkerhet och framförallt ovisshet som jag känt innan. Och då har dieten känts lätt och jag har varit pigg i några dagar. Tänk om det hade kunnat kännas så varje dag... =)

Till tävlingen då... nu har jag tänkt på den lite för jag här om dagen läste jag om en tjej som var så otroligt nervös för själva tävlingen. Den tanken har inte ens slagit mig faktiskt. Jag känner mig jättelugn över tävlingen. Den känns inte som nått problem... Om jag ska oroa mig så är det väl i såna fall att jag glömmer nått hemma som jag borde ha med mig... I övrigt kommer jag bli väl omhändertagen av Madde och Minette som vet hur det går till och jag behöver ju bara sköta min del. Det känns lugnt! Kanske beror det på att jag tävlat så otroligt många gånger förut. Jag skulle kunna tapetsera alla väggar i hela vår lägenhet med alla de rosetter och plaketter jag vunnit på ridtävlingar. Inte samma sak visserligen, men förhoppningsvis har jag fått lite tävlingsvana som jag kan ha nytta av här också. Just nu känns tävlingen under kontroll, men det kan ju naturligtvis ändras... Man vet aldrig! =)

Hur som helst, mitt upplägg för tömningen och laddningen såg grymma ut. Det är ett upplägg som jag är säker på att jag kommer kunna hålla. Nästa vecka är sista veckan med "riktig träning" så då blir det nedräkning på passen. Jag längtar tills dagen innan tävlingen då jag får börja fylla på med kolhydrater! =) och sen tävlingen då... och så klart tiden efter!

TVÅ VECKOR KVAR....!

Kommentarer
Postat av: Emma s

Sjukt att det är så nära nu! :D

2011-11-19 @ 08:56:35
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0