Safety Squat Bar...

 
 
Förra helgen när jag var på träningsläger hos Eddie Bergkvist så fick jag prova på att använda en annan sorts stång när jag körde knäböj. Stången hette Safety Squat Bar och såg ut som på bilden här ovan. Jag måste erkänna att när jag först såg den så förstod jag inte alls hur den skulle användas, men väl så då fungerade den ju alldeles utmärkt. Det är ju huvudet som ska in där på mitten och sen har man (hårda) vadderade kuddar på axlarna också och håller i stången i pinnarna som sticker fram framför kroppen (de var lite längre än på bilden). Böjen på själva stången pekar då framåt när man står i position och inte nedåt som på bilden när den hänger i ställningen. Den låg väldigt skönt och jag tycker även att jag kom i en betydligt bättre böjställning med SS stången än den vanliga. Det blir lite skillnad på belastningen och det var till det bättre för min del. Tyvärr har vi ingen sån på mitt gym, men kan kanske kan önska sig. Tyvärr tror jag inte att Life lyssnar. Ikväll blir det benträning för min den och då är det den vanliga stången som gäller. Böj, böj, böj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0