Bikini till Sverige...

På tal om tävlingar så gick SKKF (svenska kroppskulturförbundet) ut med att de tar upp Bikini som sport från och med 2013. Jag känner bara att NEEEEJ, WHYYYY?!?! Vi som hade stått emot så länge! Jag är inte helt insatt i reglerna kring bikini men jag har svårt att se det annat än som en skönhets/sexighets tävling. När man ska stå och svanka upp sina privata delar mot publik/domare tycker jag att det är svårt att vara av annan uppfattning. Sen är det säkert en hel del träning och noggrannhet kring kosten för att se ut på det viset, men det är själva tävlingsdelen jag är kritisk mot.
 
"Skönhetstävling"? Ja
Sport? Nej!
 
Nicole Nagrani, IFBB Bikini Pro

Kommentarer
Postat av: emma s

Tycker det är rätt så mycket samma sak som Body Fitnessen, glitter, lösnaglar och väldigt små bikinis. Body Fitness håller på att bli som Body Building i och med att hårdare och muskligare tjejer premeras mer och mer. Och Body Buildningen för tjejer håller ju på att försvinna med väldigt få deltagare. Bra med Bikini som kan bli den nya Fitnessen. Så kan Fitness övergå helt till att bli byggning. x)

2012-11-28 @ 21:22:39
URL: http://fitmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0