THE DIET

På sistonde har många har frågat vad jag äter nu under min diet och vad skillnaden är nu mot förut. Jag tror jag har skrivit om det innan, men det kanske är dax igen. Skillnaden mot tidigare är att jag åt större mängder mat och mer såser. ivörigt rätt lika. Jag åt dessutom godis oftare, stora lass var och varannan dag. Nu väger jag maten istället och äter bara onyttigt 2 dagar i veckan. Kan verka krångligt med vågen men man kommer snabbt in i det och då är det väldigt smidigt. Så här ser mitt dietschema ut:

Frukost ca 9:30: 150 gr minikeso, 150 gr lättfil, 30 gr müsli (Sunt & Gott,
en dutt krossade linfron, en dutt kruskakli), 2 st omega-3, vitaminer
Lunch 13:00: 120 gr kött, 40 gr pasta/bulgur, grönsaker
Mellanmål16:30: 150 gr kesella
Innan träning 18:00: Preworkout-drink (Rage)
Efter träning 19:30: Proteindrink (knapp dl)
Middag 20:30: 150 gr kött, 30 gr pasta/bulgur, grönsaker
Innan läggning 23:00: Proteindrink (0,5 dl)

För exempel på vad jag äter kan ni spana in dessa länkar: Länk 1, Länk 2, Länk 3. Med kött så menar jag "rena" köttprodukter som t.ex. kycklingfilé, älgfärs, kassler m.m. och inte halvfabrikat som korv, köttbullar och sånt.  Dock blir det inte alltid exakta portioner här. Ha jag tagit fram en kycklingfilé till lunch och den råkar väga 140 gr så funkar det finfint det också, dock aldrig mindre än angivet ovan. Pasta och bulgur byter jag ibland ut mot tortillabröd om jag äter någon taco-rätt. Min PWO känns som något avett måste nu när jag äter mindre för att jag ska få en extra kick och orka träna ordentligt. Funkar super. Så här har jag ätit de flesta veckorna, men som ni ser så är det ganska lång tid som går mellan lunch och middag, och däremellan är det träning någon gång mellan 18-20. Det är inte lätt att stå sig så länge med bara lite kesella på eftermiddagen så senaste 2 veckorna har jag flyttat om lite i näringsintaget, men ligger fortfarande på ungefär lika stor energimängd. För att orka med träningen så äter jag kesella och bröd till mellanmål och skippar sen pastan/bulguren till middagen istället. Jag flyttar helt enkelt fram kolhydraterna. Det funkar jättebra!  På sistonde har det alltså sett ut så här:

Mellanmål 16:30: 150 gr kesella, 50 gr bröd
Middag 20:30: 150 gr kött, grönsaker

Det här matintaget gör att jag hamnar kring 1450-1600 kcal per dag och det funkar jättebra. Jag var lit eorolig att jag tappade muskler så nu har jag äve börjat äta aminosyror (mest för att jag hade en burk hemma). Tar 3 tabletter på morgonen, 3 innan träning och 3 efter träning... Om de har nån effekt vet jag inte, men placeboeffekten känns bra för mig just nu... och att få rensa ut i skåpet lite.

På det här har jag alltså gått ner 5,1 kg på 10 veckor, trots en vecka då jag åt allt jag kom över och lite till. Jag följer mitt matschema söndag-fredag eftermiddag. Från fredag eftermiddag och hela lördagen så äter jag vad jag vill och det blir en hel del kan jag lova. Massor av godis, säkert närmre 1 kg, och allt gotta jag kan komma över, och masa mat. Då klarar jag att hålla dieten i en vecka till. Den här dieten funkar jättebra för mig!


Kommentarer
Postat av: Vas

Ojoj, avancerat värre. Har ju poppat fram lite muskler ju ;)



Men jag tycker det är konstigt att du skippar kollisar när din kropp "behöver dem som mest", dvs efter träning. Även om glykogenlagren i musklerna inte är uttömda efter ett normalt gympass så borde man nog inte utesluta kollisar helt och hållet, trots att man "kompletterar" med grönsaker.



Spara halva brödbiten till efter träning åtminstone ;)

2010-10-25 @ 19:35:28
Postat av: Johan

Hur många kalorier innehåller din diet?

2010-10-25 @ 20:24:34
URL: http://www.swefitness.com/blogg
Postat av: A

Äntligen någon som äter som jag! DEt blir så mycket lättare om man får gotta sig i något på fredagn och lördagen för då går man itne och småäter under veckan!:)

2010-10-25 @ 21:17:39
URL: http://mintraningsdagbok.webblogg.se/
Postat av: Zandra

Jag tror att anledningen till att du forlorar muskel massa ar att du ater for lite. Deffning ar nat man gor nar man har tranat upp sina muskler till fullo, eftersom att man kan inte bygga muskler ordentligt pa ett underskott av calorier. Jag deffar endast nar jag vet att jag inte behover bygga mer muskel massa, annars ater jag som en hast for att fa dom basta musklerna. Och dom basta musklerna kraver mycket energi! Samt att jag haller med Vas, efter traning ar den tid du ska inta mest naring, och for att fa kroppen att ordentligt uppta protein behovs kolhydrater. Fraga vilken body buildare/ fitness athlete som helst.

2010-10-28 @ 06:33:08
URL: http://zandraalexanderfitness.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Vas. Tål att tänkas på...

Zandra: jag vet inte om jag förlorar muskelmassa utan gör det mest som en förebyggande åtgärd.

2010-10-28 @ 15:35:39
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Matthe

Låter som en bra Diet! Det svåraste är nog att inte tappa muskelmassan under sådana dieter, så det är viktigt att få i dig proteinet!/ MVH Mathias!

2010-10-31 @ 22:11:42
URL: http://matthess.blogg.se/?tmp=31191353

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0